zwiń

FAQ

Odpowiedzi na często zadawane pytanie.

Podstawy i organizacja

Co to jest 36 minut?  

36 minut to zaawansowany, nowoczesny i inteligenty koncept treningowy. 36 minut to jednostka treningowa składająca się z dwóch pełnych okrążeń na maszynach niemieckiej marki Milon.

Dlaczego chcecie mnie zważyć podczas pierwszego treningu?  

Posiadamy bardzo zaawansowaną wagę, która przepuszczając przez ciało impulsy elektryczne bada skład naszego organizmu. Każda osoba biorąca udział w treningu wprowadzającym podlega badaniu i opisowi naszego trenera. Pośród wielu parametrów określanych przez ten sprzęt można wymienić:

  • - ilość tkanki mięśniowej
  • - ilość tkanki tłuszczowej
  • - ilość wody w ograniźmie
  • - wiek metaboliczny, czy procentową zawartość tkanki tłuszczowej

Czy przed pierwszym treningiem mogę jeść i pić?  

Zaleca się niespożywanie jedzenia i napojów na półtora godziny przed badaniem.

Czy mogę używać pulsometru?  

Naturalnie, jednak przed jego zastosowaniem radzimy zasięgnąć opinii trenera.

Jaki strój obowiązuje w klubie?  

Strój sportowy czyli krótkie spodenki dla Panów oraz przylegające spodenki dla Pań. Koszulka sportowa, buty sportowe na zmianę. Obsługa klubu ma prawo nie wpuścić Cię na maszyny bez zmiany obuwia.

Co jeśli zapomnę lub zgubię swoją kartę Milon?  

Zostanie wydany duplikat karty.

Co w przypadku kolejki do okręgu?  

Jest to sytuacja bardzo rzadka. Obowiązującą zasadą jest ta, że osoba która przychodzi do klubu, ma pierwszeństwo zajęcia maszyny przed osobą, która kończy pierwszy okręg. W przypadku przyjścia 3 osób naraz muszą one ustalić między sobą, która zaczyna. Dwie następne muszą poczekać odpowiednio jedną i dwie minuty by rozpocząć trening. Dopiero po nich, na pierwszą maszynę drugiego okręgu, może wejść osoba kończąca pierwsze okrążenie.

Kim są trenerzy?  

Osoby prowadzące to magistrzy fizjoterapii posiadający uprawnienia trenera Milon.
Praca z ludźmi i stałe poprawianie stanu zdrowia swoich podopiecznych to ich pasja – jesteś w dobrych rękach.

Milon - maszyny treningowe

Czy mogę zmieniać ustawienia maszyn podczas treningu?  

Tak, jednak zmiany obciążeń w głównej mierze spoczywają na trenerach, którzy ustalają plan treningowy.

Jak często modyfikowane są obciążenia na maszynach?  

Jest to sprawa indywidualna, konsultowana z trenerem. Zapewniamy ciągłe podnoszenie Twoich obciążeń i możliwości treningowych.

Ćwiczenia w obwodzie a higiena. Jest jakiś obowiązek posiadania ręcznika lub wycierania maszyn po sobie?  

Dobre pytanie. Każda osoba przy wejściu otrzymuje świeży ręcznik, na którym siada i którym wyciera stanowisko przed zajęciem go przez kolejnego uczestnika. Po skończonym treningu, ręcznik zwracamy tam skąd go wzięliśmy.

Częstotliwość i czas treningu

Ile trwa przerwa między okrążeniami?  

Przerwa między okrążeniami trwa 60 sekund.

Jak często powinno się ćwiczyć?  

Milon sugeruje odbycie minimum sześciu treningów w miesiącu, bądź dwa treningi co 10 dni. Czas przerwy pomiędzy treningami ustalany jest indywidualnie, zależnie od fizycznych możliwości ćwiczącego. Z fizjologicznego punktu widzenia, wykluczamy możliwość trenowania codziennie, a w wielu przypadkach nawet co dwa dni.

Ile czasu ćwiczymy na poszczególnych maszynach?  

  • Maszyny siłowe (6 sztuk w okręgu) – 1 minuta
  • Maszyny cardio (2 sztuki w okręgu) – 4 minuty

Przebieg treningu

Ile maszyn wykorzystujemy do treningu?  

Mimo, że maszyn w okręgu jest 12, ćwiczymy na ośmiu z nich.
6 to maszyny siłowe, a dwie cardio. 12 maszyn zwiększa przepustowość okręgu.

Czy którąś z maszyn można ominąć?  

Oczywiście. Polega to na wyłączeniu maszyny z obiegu. Stosujemy ten wyjątek tylko w przypadku schorzeń / kontuzji uniemożliwiających pracę danej partii mięśniowej.

Czy mogę ćwiczyć, gdy na sali nie ma trenera?  

Tak. Wszystkie informacje i obciążenia są zapisane na karcie chipowej. Po włożeniu karty maszyna dostosuję się do parametrów osoby ćwiczącej.

Czy trening wprowadzajacy jest darmowy?  

Tak. Zawiera: wywiad z trenerem, badanie na wadze, ustawienie maszyn oraz trening 36 minut.

Jakie warunki muszę spełniać, żeby kwalifikować się do ćwiczeń?  

Trening Milon skierowany jest do wszystkich osób dorosłych.
Jest bardzo mało przeciwwskazań, które uniemożliwiają trening.
Jeśli cierpisz na ostre lub podostre stany zapalne, świeże zerwanie ścięgien czy niedawno przebyty zawał – będziemy musieli trochę poczekać.

Czy przed ćwiczeniami Milon potrzebna jest rozgrzewka?  

Milon wychodzi z założenia, że człowiek zawsze powinien być gotowy do wysiłku fizycznego. W indywidualnych przypadkach można wykonać rozgrzewkę we własnym zakresie w klubie, bądź np. na parę minut dosiąść roweru cardio.

Ile razy w tygodniu mogę odwiedzić klub?  

Nie ma ograniczeń w ilości wejść do klubu. Z punktu fizjologicznego, nie należy ćwiczyć codziennie. We wczesnej fazie treningów rekomendujemy dwa do czterech dni przerwy między kolejnymi treningami.

Czy podczas treningów można pić wodę?  

Należy uzupełniać płyny podczas treningu, jednak w trakcie treningu 36 minut jest to dozwolone tylko podczas przerwy między pierwszym a drugim okrążeniem.

Czy mogę zrobić więcej niż 2 okrążenia?  

Możesz. Jest to ustalane indywidualnie z trenerem, jednak rekomendujemy wykonywanie dwóch okrążeń w jak najefektywniejszy sposób.